
ALKMAAR- Eurojackpot is de komende vijf seizoenen Official Sleeve Partner van AZ. Het loterijmerk van Nederlandse Loterij siert daarom tot 2030 de mouw van het thuis- en uitshirt van de Alkmaarse club. Het Nederlandse voetbal was halverwege de vorige eeuw een van de grondleggers van de loterijorganisatie. Nog altijd gaat de opbrengst van de spellen van Nederlandse Loterij, waaronder Eurojackpot, terug naar de Nederlandse sport.
Eurojackpot is een loterij die in negentien Europese landen wordt gespeeld. Iedere dinsdag- en vrijdagavond is de trekking, met een jackpot die kan oplopen tot 120 miljoen euro. Nederlandse Loterij staat voor verantwoord spelen: meedoen is leuk en moet ook leuk blijven.
Zeeman: ‘Maatschappelijke verantwoordelijkheid’
Merijn Zeeman, Algemeen Directeur van AZ: “Nederlandse Loterij is een vertrouwde naam binnen de sportwereld. Ze ondersteunen niet alleen topsport, maar ook breedtesport en maatschappelijke initiatieven. Die maatschappelijke verantwoordelijkheid spreekt ons aan en sluit goed aan op de koers die we als club varen. We zijn trots om hen te verwelkomen als mouwpartner.”
Koster: ‘Door en voor de sport’
Commercieel Directeur Michael Koster licht toe: “Bij AZ geloven we in de verbindende kracht van sport. Nederlandse Loterij deelt dat geloof en investeert daar aantoonbaar in. De samenwerkingen die zij aangaan hebben als doel om het Nederlandse voetbal verder te laten groeien en sterker te maken. Het uitgangspunt ‘door de sport, voor de sport’ staat nog altijd centraal, net als bij ons.”
Kastelijns: ‘Grootste aanjager van sport en bewegen’
Michael Kastelijns, managing director loterijen van Nederlandse Loterij: “AZ is een club met ambities en speelt elk seizoen mee om de prijzen. Dat past perfect bij Eurojackpot: de loterij voor echte winnaars, met de hoogste hoofdprijs van Nederland. Met deze loterij steunen we het Nederlandse voetbal en willen we de sport verder vooruithelpen. Want Nederlandse Loterij is de grootste aanjager van sport en bewegen. We zijn dan ook trots op onze samenwerking met AZ als Official Sleeve Partner.”